Subject: FW: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 15 Mar 2024 10:41:35 +0200

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked]>
Sent: Friday, March 15, 2024 10:39 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere Elliko!

Kirjutan seoses teeilmajaama liitumisega 28 Rapla-Märjamaa teel.

Maaomanikega kooskõlastamisel tuli mul projektis väike muudatus sisse viia.

Algselt oli valla tee ületus planeeritud lahtise kaevena. Maaomanike 
tungival soovil muutsin projekti ning nüüd teeme teeületuse kinnisel 
meetodil (puurimine):

Praegu kooskõlastan muudatust ka Rapla Vallavalitsusega. Tahtsin igaksjuhuks 
ka Transpordiametit teavitada. Kuna muudatus Teie kinnistuid kuidagi ei 
hõlma, siis tahtsin küsida, et kas pean Teiega uuesti projekti kooskõlastuse 
tegema või piisab lihtsalt sellest teavitusest?

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 8, 2024 10:06 AM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere

Kuna tegemist on tugimaanteega (liiklussagedus 1997 a/ööp, lähtume 
projektkiirusest 80 km/h), siis asukoht sobib, kilbi kaugus üle 5m 
teemärgistusest 😊

Tervitades

Elliko Kõiv

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 8, 2024 9:15 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere Elliko!

Suured tänud! Sain kooskõlastuse kätte.

Kindluse mõttes küsin igaksjuhuks üle, et kas liitumiskilbi asukoht sobib ja 
jääb samaks, nii nagu minu poolt edastatud asendiplaanil?

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 8, 2024 8:03 AM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere Sander

Kilpide osas jäi majasiseselt selline kokkulepe, et kui muud (väiksema 
numbriga) kiiruspiirangut teel ei ole, siis tugi- ja kõrvalmaanteede osas 
lähtume projektkiirusest 80 km/h, mis on neil teedel perspektiivne. St saame 
nende teede puhul lähtuda normide tabeli osast 60-80 km/h sõidukiiruse 
kohta.

Põhimaanteedel 90 km/h alas lähtume projektkiirusest 90 km/h ja siis kehtib 
9 m külgneva vaba ruumi nõue.

Kooskõlastuse edastan läbi Delta.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 5, 2024 12:34 PM
To: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere Elliko!

Suur tänu tagasiside eest!

Annan ka Elektrilevile teada, et selline situatsioon on.

Jään ootama edasiseid juhiseid.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 5, 2024 12:15 PM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere Sander

Edastan teadmiseks info, et jätan hetkel Sinu taotluse ootele, kuna meil ei 
ole majas ühtset seisukohta, kuidas tõlgendada uutes normides 
liitumiskilpide asukohtade osas vaba ruumi nõuet.

Võtan Sinuga esimesel võimalusel ühendust, kui vastus käes, kas Sinu poolt 
projekteeritud kilbi asukoht on sobiv või tuleb siiski asukohta muuta.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 30, 2024 9:12 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Theodor Vegmann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Andrus Tull 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere Elliko!

Tänud tagasiside eest.

Nõudest tulenevalt pakun välja 2 varianti:

1.	variandina oleks võimalik liitumiskilp liigutada Rehe kinnistule 
(65401:002:0160), mis on eraomandis.
2.	variandina oleks võimalik liitumiskilbi asukoht tuua Koikse-Hobusetalli 
teele (65401:001:0418), mis kuulub Rapla vallale:

Siin aga võib tekkida probleem, et liitumiskilp jääks olemasolevale 
kruusateele liiga lähedale (tee äärest LK’ni oleks ca 1m).

Kas sellest nõudest oleks võimalik mingisugunegi erand teha või on Teil äkki 
endil mingisugune hea lahendus välja pakkuda.

Omaltpoolt võin Rehe kinnistu omanikult uurida, kas talle sobiks, et 
liitumiskilp tuleks tema maapeale kuid teades maaomanike, siis on nad 
tavaliselt sellisele asjale vastu 😃.  Siiski, uurin asja.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 30, 2024 8:48 AM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Theodor Vegmann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Andrus Tull 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere

Edastasite Transpordiametile taotluse elektriliitumise projekti töö nr 
LC0544 kooskõlastamiseks. Ilmnes projekti kooskõlastamist takistav asjaolu, 
millest tulenevalt palun lahendust korrigeerida ja esitada allkirjastatud 
projekt uuesti kooskõlastamiseks:

17.11.2023 võeti kliimaministri poolt vastu uus määrus nr 71 „Tee 
projekteerimise normid“. Normide § 17 sätestab teega külgneva vaba ruumi ehk 
teele, millel puudub sõidukipiirdesüsteem, nähakse ette rajada külgnev vaba 
ruum, mille ulatus sõidutee äärest mõõdetuna vastab lisa 1 tabelis 10 
esitatud nõuetele. Sama § lõige 4 sätestab, et teega külgnevas vabas ruumis 
ei tohi ilma sõidukipiirdesüsteemita paikneda statsionaarseid jäikasi 
takistusi (sh mastide kinnitustarindid) kõrgusega üle 0,1 meetri 
ümbritsevast maapinnast.

Riigitee nr 28 Rapla-Märjamaa tee korral on tegemist 1+1 tugimaanteega, kus 
antud projekteeritaval teelõigul on lubatud sõidukiirus 90km/h ja 
liiklussagedus 1997 autot ööpäevas. Uute normide tabelist tulenevalt peab 
liitumiskilp asuma min 9,0m kaugusel sõidutee äärest. Kuna sellel teel on 
teekattemärgistus, siis näitab sõidutee äärt asjakohane teemärgis. Tagada 
normidest tulenev vaba ruumi nõue ja kavandada liitumiskilp min 9,0m 
kaugusele sõidutee äärest.

Muus osas on väga hästi koostatud projekt.

Tagasisidet ootama jäädes

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 25, 2024 10:51 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere Andrus!

Koostöös Elektrileviga olen projekteerimas Transpordiameti poolt soovitud 
elektriliitumist 28 Rapla-Märjamaa teeilmajaama tarbeks.

Edastan mõningad joonised tutvumiseks ning kooskõlastamiseks. Palun andke 
teada, kas liitumispunkti asukoht ning kaablitrassi kulgemine riigiteemaal 
on sobiv.

Dokumendid manuses.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/> 
<https://twitter.com/EnersenseAs> 
<https://www.facebook.com/enersenseestonia> 
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.